Betydligt mer snabbstickad

I tre månaders tid kämpade jag med en egenkomponerad kofta, med oändligt många flätor. Den var inte bara tung till vikten, utan även tungarbetad. När jag hade nått upp under ärmhålen var jag rejält trött på den, och insåg att jag aldrig skulle ha på mig den. Om den ens blev klar.
Så jag repade upp den och började på en little wave istället. Vilken skillnad! På två veckor har jag hunnit sticka till ärmhålorna, och ett par ärmar. Detta trots att jag börjat nytt jobb, och inte haft många minuter över till att sticka senaste veckan.

Nu har jag den spännande sadelminskningen kvar att sticka. Och kragen. Och fickor.

Garnet är dubbel donegal tweed från magasin duett.
Jag älskar hur det blir efter att man tvättat bort spinnoljan. Det blommar ut och fluffar till sig. Men jag fick lov att förtvätta garnet, för händerna reagerade på spinnoljan. Tur att jag älskar att härva upp garn på min niddy diddy. Efter jag gjort härvor av nystanen tvättade jag dem med diskmedel. Sen fick de hänga och torka över natten.

första
20140503-160819.jpg
andra
20140503-160843.jpg

Leave a comment

Viffla

Om stickning, ull och drömmar

maria carlander

Om stickning, ull och drömmar

petrao.blogspot.se

Om stickning, ull och drömmar

TantKofta

Om stickning, ull och drömmar

med nål och tråd

Om stickning, ull och drömmar

Clara Stickar

Om stickning, ull och drömmar