Basker

Nu har jag stickat min första basker/mössa. Och är helnöjd.
Både med mönster och garn.

Garnet köpte jag av tant Kofta på Syfestivalen. Ett himmelsblått angorettegarn (och ett smaragdgrönt).
Nu blev kanske inte kontrasten dem emellan den bästa, men jag gillar det ändå.
Det var för övrigt fantastiskt skoj att få träffa denna färgstarka, glada och härliga kvinna i verkliga livet.

Mönstret är från knitbot.com som jag skrev om i förra inlägget.
Ett bra och enkelt mönster, och med riktigt bra slutresultat.

Jag blockade mössan genom att stoppa in en stor tallrik i den. Klockrent!

20131118-191740.jpg

20131118-191752.jpg

2 thoughts on “Basker

  1. Annika November 19, 2013 at 10:58 am Reply

    Å vad mjuk och skön den ser ut! (Och snygg också, förstås)
    När jag såg den där mössan tänkte jag att det måste vara superlånga “floats” som skulle göra den väldigt bucklig, men du ser ut att ha fått till det jättebra.

Leave a Reply

Viffla

Om stickning, ull och drömmar

maria carlander

Om stickning, ull och drömmar

petrao.blogspot.se

Om stickning, ull och drömmar

TantKofta

Om stickning, ull och drömmar

med nål och tråd

Om stickning, ull och drömmar

Clara Stickar

Om stickning, ull och drömmar

