Hästtröjan färdig

Nu har jag tvättat hästtröjan. Och vilken magi det var när spinnoljan försvann. Garnet fluffade till sig och fyllde ut varenda hålrum. Från att ha varit glest stickad så blev den nu nästan hårt stickad.
Det känns som om den blev extra snabbstickad på grund av oljan.

Tröjan såg jag först på instagram, uppstickad av carolinemalmström
Men då jag har svårt för killiga garner så slopade jag Loppi (det isländska garnet) och testade magasin duetts Donegal tweed. Vilket garn!
Det har spinnoljan kvar, vilket gör det mer snabbstickat. När man tvättar plagget första gången så försvinner oljan och garnet fluffar till sig och fyller ut perfekt.

Men när den var klar så fick jag kalla fötter. Behöver jag verkligen såhär många koftor/tröjor? Och jag som har fler som jag vill sticka (näst på tur är en kofta i vit tweed).
Då kom maken som en räddande ängel, och frågade mycket snällt om inte han kunde få tröjan. Perfekt!
Fast nu är jag lite avis på honom som får ha en så snygg tröja. *skratt*

Jo, jag höll på att glömma. Jag kunde bara hitta mönstret på isländska. Men Google translate fungerade toppenbra, så om någon vill ha min engelska version, så hojta till.

Tyvärr får ni nöja er med en mobilbild.

20131030-080835.jpg

One thought on “Hästtröjan färdig

  1. Helga October 30, 2013 at 8:18 am Reply

    Hade visst redan den i mina favoriter på Ravelry, därför den såg så bekant ut. Jättesnyggt! Jag tror inte du kan ha för många tröjor/koftor 😉 Men toppen att kunna ge den till nån annan ändå!

Leave a Reply

Viffla

Om stickning, ull och drömmar

maria carlander

Om stickning, ull och drömmar

petrao.blogspot.se

Om stickning, ull och drömmar

TantKofta

Om stickning, ull och drömmar

med nål och tråd

Om stickning, ull och drömmar

Clara Stickar

Om stickning, ull och drömmar

