Vantar

Min make har länge önskat sig ett par stickade vantar. Då han är grymt kräsen så har bara en sak gällt. Grå, tovade enfärgade. Helt omöjligt och hitta mönster som passar honom. Och att sticka på fri hand kändes tufft när jag inte visste hur mycket de skulle krympa. Men så sprang jag på ett mönster på barnvantar på Garnstudios sajt som jag modifierade. Tada!
Garnet är eskimo, och har tidigare varit både poncho och åkpåse till babyskyddet.

Jag sydde även ett innerfoder av ullfrotté. Och efter att ha konfererat med maken så ska det sys fast i vanten.
Ska bara bli av med influensan eller mjölkstockningen jag precis dragit på mig.
God natt! 😉

20131018-135413.jpg

One thought on “Vantar

  1. med nål och tråd October 18, 2013 at 2:01 pm Reply

    Fina! Skönt och lyxigt med foder. Tovade vantar är praktiskt, jag har stickat många som present efter detta mönstret (med vanligt 2trådigt ullgarn)
    http://linnzan28.blogspot.se/2008/04/stickade-och-tovade-vantar.html?m=1

Leave a Reply

Viffla

Om stickning, ull och drömmar

maria carlander

Om stickning, ull och drömmar

petrao.blogspot.se

Om stickning, ull och drömmar

TantKofta

Om stickning, ull och drömmar

med nål och tråd

Om stickning, ull och drömmar

Clara Stickar

Om stickning, ull och drömmar

