Mössan som blev en tröja

Förra vintern började jag sticka en mössa till mig själv. Med flätmönster. Men den blev ett UFO.
Men så kom jag på att kompisarna som snart ska få barn borde få en tröja till sin lilla. Och då fick mössan ärmar.

Flätmönstret har jag tagit från Marie Wallins fina flättröja. Men resten är stickat på fri hand.

Garnerna jag använt är dubbel malabrigo lace och en tråd rowan silk haze.

På bilderna syns det att jag inte fäst några trådar än. Ska bara…

20131002-123214.jpg

20131002-123227.jpg

2 thoughts on “Mössan som blev en tröja

  1. Helga October 3, 2013 at 8:11 am Reply

    Fiffigt! Vad fint du gjort om bloggen 🙂 För det har du va? Så jag inte är helt förvirrad 😛

    • bubbisgarden October 3, 2013 at 9:42 am Reply

      Tack! Du har så rätt så. Jag har bytt utseende.
      Men den bråkar lite med mig. Jag vill ha menyn på sidan. Inte under. Får se om jag löser det.

Leave a Reply

Viffla

Om stickning, ull och drömmar

maria carlander

Om stickning, ull och drömmar

petrao.blogspot.se

Om stickning, ull och drömmar

TantKofta

Om stickning, ull och drömmar

med nål och tråd

Om stickning, ull och drömmar

Clara Stickar

Om stickning, ull och drömmar

