Lång väg mot mål

Det första jag dök på när jag köpte boken finstickat i våras var västen amber.

I vanliga fall stickar jag helst i grått, svart eller vitt. Men jag ville testa mina färgkunskaper och återanvända en vit stickad tröja som man man inte längre använder.. Så jag froggade tröjan, tvättade garnet, blandade till färg. Tre gånger fick jag färga innan jag blev nöjd. Nyansen blev rätt från början, men jag missade saker som att inte knyta härvorna så hårt, för då blev det batikfärgat. Färginspirationen fick jag från en känd filmklänning.

Men vad trögt det går att sticka på så grova stickor! Så stickningen har fått vila ett tag. Men idag när jag såg att Nitsirk börjat på en hon med, så väcktes lusten att bli klar.

20130807-100103.jpg

20130807-100138.jpg

20130807-100226.jpg

20130807-100246.jpg

20130807-100301.jpg

2 thoughts on “Lång väg mot mål

  1. Annika August 7, 2013 at 1:01 pm Reply

    Å en så vacker färg! Och fina flätor också.

Leave a Reply

Viffla

Om stickning, ull och drömmar

maria carlander

Om stickning, ull och drömmar

petrao.blogspot.se

Om stickning, ull och drömmar

TantKofta

Om stickning, ull och drömmar

med nål och tråd

Om stickning, ull och drömmar

Clara Stickar

Om stickning, ull och drömmar

